Wednesday, February 19, 2014

JULEP: Love

Pin It
Julep Love

Guyyysssss! I'm a horrible blogger and didn't plan a post for today haha. I'm going to be in some fashion show because a model dropped out, and my friend who is doing makeup asked if I could do it. So I agreed, not knowing what I'm getting myself into lmfao! I figured the designer wouldn't want bright green nails... And there were no polish specifications... Soooo I decided to try out Julep Love! So here's a quick #NOTD.

Julep Love
Julep Love
Julep Love

Love came as a freebie in the February boxes. I didn't think I'd like it from the images online, but I actually love Love! :P Love is a "gold, pearl and fuchsia micro glitter". It's so shiny and almost pearly chrome look! I love the way this polish catches and reflects light. I've honestly been obsessed with looking at my nails since I put this on lmao.

I did 2 coats of love, plus top coat in these pictures. The application was smooth, a little thick for my tastes but not problematic. No issues with dry time, it dried pretty quickly.

POLISH INFORMATIONBrand: Julep
Website | Facebook | Twitter  | Instagram | YouTube
Price:
$14 / $11.20 for Mavens

Where to Find: Website, Sephora

I don't think this is available for sale? I can't find it on their site. I'm sure they'll pop up in blog sales though, Juleps seem to be prevalent in blog sales lol. EDIT: Alison F. reminded me that Sinful Colors Gilded is a close dupe to Love!

Julep Beauty Inc.
 

Take the Style Quiz to get started and get your Welcome Box for free (use code FREEBOX and pay $3.99 shipping). Around the 20th of each month you will receive an email letting you know the Maven window is open and you can preview, change and upgrade the coming month's Maven box.

So, what is in a Julep Maven Welcome Box? Monthly Maven boxes are often themed and always contain at least $40 of Julep products for the monthly subscription fee of $19.99.

If you're not a Maven, you can always try out your first box for free. Some people like Julep - some people don't. I don't like their products but I (personally) always like their polishes. It's always a fun thing to receive every month, too! You can always cancel by calling them and letting them know. You can skip months that don't seem like your style.

Have a great afternoon,

7 comments:

  1. I've been wearing this for the past three or four days and I'm absolutely enamored (enameled? Ha! I kill me) with it. I kind of want to buy like ten of it. It lasts really well too. Great blog :^)

    ReplyDelete
  2. I was the same way - wasn't sure I'd like it, but when I stuck it on w/ some red chevrons I died! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh I bet it's great with chevrons! :D

      Delete
  3. Haha, I've got mine up for sale. :-D It's a near-dupe for Sinful Colors Gilded.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhh you're right! LOL I remember picking up Gilded in September going "ew, no". Bahaha silly Lacey!

      Delete
  4. I haven't tried any of the Julep nail polishes, but this one is pretty. In the meantime I will pick up Sinful Colors-Gilded.

    ReplyDelete

I appreciate all your comments! I might not get to respond to all of them, but I do receive them in my inbox and read them ALL! :]